نمایشگاه فرهنگی و بازارچه خیریه جامعه معلولین بافق با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن جهاد کشاورزی بافق افتتاح شد.

سرپرست فرمانداری بافق در حاشیه این مراسم ضمن تبریک روز جهانی معلولین گفت: معلولیت ویژگی خاصی برای دارندگان آن است که باعث جدایی آنها از اجتماع نمی شود و نگاه ما به معلولان جامعه نگاه به توانمندی های آنها است

علیرضا صمدی با اشاره به حضور پر رنگ معلولان در مناسبت های مختلف در جامعه افزود: اگر به اطرافمان خوب بنگریم در تمام ایام سال با این گروه از افراد جامعه مواجه می شویم که هرگز نباید نسبت به نیازها و توانایی های آنها در جامعه کوتاهی کنیم .

وی در ادامه افزود: همه ما انسان ها دارای محدودیت هایی هستیم اگر معلولان این ناتوانی را در وجود جسمی و حرکتی خود دارا هستند در مقابل خیلی از آنها دارای قدرت اندیشه و قلم خاصی هستند که خیلی از انسان های توانا از آن بهره مند نیستند .

صمدی با اشاره به برپایی این چنین نمایشگاهایی به عنوان فرصتی برای حضور اجتماعی معلولان گفت: توانایی های معلولان به قدری است که اگر با برنامه ریزی شکوفا شوند منجر به ظهور اتفاقات بزرگی می شوند.

مسئول برگزاری نمایشگاه فرهنگی و خیریه با اشاره به اینکه کل کارهای اجرایی نمایشگاه فرهنگی و بازارچه خیریه را امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان بر عهده دارد ؛ گفت: یازده ارگان برای برگزاری  این نمایشگاه با ما همکاری ویژه ای دارند که از همه آنها تشکر می نماییم.

وی در ادامه هدف برگزاری نمایشگاه را جدای از نمایش آثار هنرمندان شهرستان و استان ، کمک مادی به جامعه معلولین بافق بیان کرد و گفت: در این نمایشگاه که غرفه های آموزشی نیز دارد ؛ کتاب ، صنایع دستی ، تابلوهای نقاشی و … برای نمایش و فروش عرضه می گردد.

گفتنی است در شهرستان بافق حدود 1300 نفر معلول شناسایی شده که طبق محاسبات آماری انتظار وجود 3هزار معلول در شهرستان می رود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا